Preberite si intervju z vodjo Koroške turistične agencije Kareta - Nino Knez.

Intervju z vodjo Koroške turistične agencije Kareta - Nino Knez.

06.06.2017 Tim Kolar-Erat

Kdo je Nina Knez?

Nina Knez vodi družinsko turistično agencijo Kareta, ki se osredotoča na vodenje turističnih ogledov po Koroškem. Pravi, da zanjo meje ne obstajajo, kar se odraža tudi pri njenem delu, saj jo pot pogosto ponese tudi onkraj gore Pece, na del Koroške, ki vse od plebiscita leta 1920 spada pod Avstrijo. Nino pri njenem delu žene strast, predvsem pa nedolžno iskreno občudovanje pokrajine, v katero se, kot najstnica, vsakič znova zaljubi. Z njo smo spregovorili o vodenju podjetja, razvoju in prihodnosti turizma na Koroškem in turizmu nasploh. Vabljeni k branju.

 

Kdo je Nina Knez v prostem času in poslovno? Kaj jo navdušuje, ob čem jo spreleti srh, kaj ji požene kri po žilah?

Nina Knez: Sem malo čudna. Tako vedno povem. V prostem času kolesarim, delam jogo, plešem zumbo in moderni ples ter meditiram. Včasih sem še brala knjige, a je zanje vedno manj časa. Poslovno sem zelo zagnana, včasih kakšno pripombo jemljem malce preveč osebno in sem tudi užaljena, če kdo žali mojega otroka – turistično agencijo.

Podjetništvo

Si ženska v pretežno moškem poslovnem svetu. Kakšne prednosti in slabosti ti prinaša ta vloga?

Nina Knez: Niti ne opazim, da bi imela kakšno posebno vlogo v tem svetu. Pač enostavno delam in delam dobro. Tako da mislim, da me tako ženske kot moški za to spoštujejo. Včasih celo raje delam z moškimi kot ženskami, saj imajo, vsaj pri poslu, bolj jasna pričakovanja.

Kako se je umetnostna zgodovinarka znašla na mestu direktorice turistične agencije in celo vodičke. Ti tvoja izobrazba pri tem kako pomaga?

Nina Knez: Že za časa študija sem vedela, da delo na področju umetnostne zgodovine ne bo možno in da je tudi zelo dolgočasno. Tako sem se kar hitro usmerila v turizem, ki me je vedno zanimal. Naredila sem GZS licenco za vodnico in potem smo z družino odprli turistično agencijo, da sem se lahko zaposlila. Znanje iz umetnostne zgodovine mi zagotovo pomaga, tako pri vodenjih, kot tudi drugače.

So bili začetki težavni? Kako ti je uspelo vzpostaviti agencijo, da deluje na nivoju, na katerem je sedaj? Kako si pridobila svoje prve stranke in si zagotovila svoj tržni delež navkljub relativno močni konkurenci kot so podjetja Relax Turizem, Kompas, Koratur… Kaj je tvoja konkurenčna prednost?

Nina Knez: Moja oz. naša konkurenčna prednost je, da smo fleksibilni, kar ravno te velike agencije niso. Ker smo majhen kolektiv, si lahko privoščimo stvari, ki si jih veliki ne morejo. Odločitve se hitreje sklenejo in tako smo tudi zelo ažurni. Ravno tako pa smo osebni. Vedno raje  svetujemo kot da po vsej sili prodamo. Vedno se zavzamemo za stranko in ji poskušamo dati najvišje dobro.

So pa bili začetki težki. Ogromno sta mi pomagala starša, saj sta že imela vzpostavljeno bazo kupcev.

Kako izgleda tvoj tipičen delovnik?

Nina Knez: Okrog devetih pridem v službo, kjer Timi in Helena že pridno iščeta trenutno najbolj ugodne počitnice na trgu in sestavljata programe za skupine. Potem imam kakšen sestanek ali dva, veliko se vozim z avtom sem in tja po Sloveniji. Okrog dveh grem na malico, ki ji mogoče sledi še kratek sestanek z računovodkinjo in lastnico podjetja (mojo mamo). Popoldan poskušam narediti vse, kar do tedaj nisem, kar je misija nemogoče in tako navadno ostanem v agenciji do večernih ur.

Kaj lahko poveš o svojih zaposlenih? Je v današnjih časih težko ustvariti dober tim? Kaj je potrebno, da neka ekipa dobro funkcionira? Kako pomembna je motivacija zaposlenih, zlasti ko ne gre vse po načrtih?

Nina Knez: Motivacija je zelo pomembna. Nekaj časa sem delala tudi turistično animacijo in vem, da so ljudje sposobni veliko več, kot si pripišejo. Samo motivirati jih je treba in mislim, da jaz to s humorjem, prekinitvijo rutine in majhnimi nagradami v smislu študijskih izletov in podobno, dobro počnem. Dandanes je zelo težko najti dober kader, ampak sama sem imela izredno srečo, da sem najprej našla Heleno in potem Timija. Res pa je, da smo vedno imeli dobre zaposlene.

Turizem na Koroškem

Ustanovila si turistično agencijo, ki promovira Koroško. Po tvojih besedah se vanjo vsakič znova zaljubiš kot najstnica. Imaš občutek, da Slovenija premalo pozna in ceni Koroško? Se ti zdi, da se Korošci premalo izpostavljajo? Meniš, da ima Koroška zadosten potencial, da se še bolj razvije in predstavi svetu?

Nina Knez: Menim, da Slovenija, in še posebej ustanove za razvoj turizma v Sloveniji, premalo cenijo Koroško. V novi strategiji za razvoj turizma nas je STO uvrstila med »Alpsko Slovenijo«. Tako smo vrženi v isti koš kot Gorenjska in Koroški spet ne bo namenjene dovolj pozornosti, ker bo seveda vsa podpora šla Bledu in Bohinju.

Koroška ima definitivno zadosten potencial, da se razvije v zelo zanimivo turistično destinacijo, vendar bi potrebovala pomoč države. Korošci se vedno bolj zavedamo, kaj imamo in mislim, da bodo predvsem moja generacija in generacije za nami naredile velik preobrat.

Kam najbolj pogosto peljete turiste, ki pridejo na Koroško? Kaj vse jim razkažete in kaj jih najbolj navduši? O čem govorijo še dolgo po tem, ko jo zapustijo? Skratka, kaj ima Koroška ponuditi, česar morda druge regije ne premorejo?

Nina Knez: Ena izmed glavnih atrakcij je seveda rudnik s svojo bogato ponudbo (z vlakcem v muzejski del rudnika, s kolesom po rudniškem rovu, s kanujem po podzemnem jezeru). Rudnik spada v okvir Geoparka Karavanke, ki se razteza na slovenski in avstrijski strani. Ker med njima ne vidim meja, vodim turiste tudi na avstrijski del, saj ga imam za »Koroško«. Na avstrijski strani se lahko z gore Pece spustite po najdaljši gorsko-kolesarski poti v Evropi in obiščete prelepa jezera. Tukaj na naši strani imate še veliko umetnostnih in zgodovinskih spomenikov, kot tudi doživetij, kot je splavarjenje po reki Dravi.

Koroška dodana vrednost pa so definitivno čista narava in domača kulinarika.

Od kod prihaja največ turistov? Ali pridejo tudi iz drugih držav? Je dosti takšnih, ki se radi vračajo?

Nina Knez: Turisti so zaenkrat večinoma Slovenci, veliko je tudi Avstrijcev, Nemcev, Nizozemcev, ki izvedo za nas tudi prek avstrijskih partnerjev in samopromocije turističnih ponudnikov. Nekateri se zelo radi vračajo, saj so turistični ponudniki tukaj zelo gostoljubni in tako se skozi leta med gosti in ponudniki vzpostavi skoraj domač odnos.

Kako bi ocenila trenutno stanje turizma na Koroškem? Ali imata občina in država posluh za razvoj turizma?

Nina Knez: Kot že napisano, nas STO, vsaj po mojem mnenju, še premalo podpira (tako finančno kot drugače). Na občinskem nivoju je od občine do občine odvisno, koliko ji je turizem pomemben kot gospodarski dejavnik. Nekatere vidijo v tem edino možnost, da se Koroška končno postavi spet na isto močne noge, kot je bila za časa zlatega obdobja železarne Ravne, nekatere druge pa sploh ne vlagajo v turizem.

Trenutno stanje je, kakor jaz občutim, na razcepu. Mislim, da polovica Koroške verjame, da bo turizem prinesel nov gospodarski razcvet, polovica pa bi se še vedno raje zanesla na industrijo (predvsem lesno). Jaz sem seveda na strani vernikov v turizem.

Kako pa so pripravljeni sodelovati ljudje, kmetije, društva itn.?

Nina Knez: Tudi pri ljudeh je razcep. Vedno več je društev, ki so aktivna na področju turizma, vedno več je tudi kmetij, ki se preusmerjajo v turistično dejavnost. Je pa bolj problem, ker nekateri ne vedo, kako bi se lotili zadeve in včasih napačno investirajo in obupajo na pol poti.

So Korošci dovolj povezani in si med seboj pomagajo ali tudi med njimi pregovorno slovensko vladajo zavist, razdor in obrekovanje?

Nina Knez: Ja, seveda je tudi na Koroškem veliko »favšarije«. Vendar imam tudi zelo veliko pozitivnih izkušenj. Meni so drugi veliko pomagali in mi še vedno. Mogoče tudi zaradi tega, ker sem jaz tudi vedno pripravljena pomagati.

Kako je z nastanitvenimi kapacitetami?

Nina Knez: Teh imamo dovolj, čeprav je ravno ob velikih dogodkih, kot je DP v plavanju, veliko povpraševanje, potem pa spet pol leta nič. Ti dogodki bi morali biti bolj pametno razporejeni med letom in tako nastanitvene kapacitete bolje izkoriščene.

Kaj bi priporočala nekomu, ki se odloča, da bi se morda preizkusil v turizmu na Koroškem. Ali vidiš na obzorju kakšne dobre priložnosti? Česa manjka, kje se skriva priložnost za uspeh?

Nina Knez: Jaz definitivno vsakemu priporočam, da se preizkusi v turizmu. Menim, da manjka še infrastruktura (sploh za kolesarje) in specializirana turistična ponudba za določene ciljne skupine (športniki, kolesarji, foody-ji, mladi,..).

Turizem drugod

Kako se razlikuje organizacija dogodkov oz. izletov na Koroškem/v Sloveniji od tistih v tujini, morda celo nekje daleč od doma, kot npr. v Gani? Kakšna znanja in sposobnosti so potrebna, kakšnega človeka to zahteva?

Nina Knez: Organizacija in izvedba izleta/potovanja je v osnovi vedno podobna. Imeti moraš prevoz, vodnika, ogledne točke in oskrbo. Seveda mi v turizmu rečemo, da se določena destinacija »na določen način dela«. Sploh v bolj južnih deželah veljajo čisto lastni zakoni.

Zato menim, da to zahteva predvsem prilagodljivega človeka. Pri prvi agenciji, za katero sem delala, so ves čas poudarjali, da poskušaš rešiti težave, še preden eskalirajo ali pridejo nazaj domov do agencije. Se pravi, rešiti težave na licu mesta. In ravno to ves čas počnemo – iščemo rešitve za težave. Največja težava, ki jo imajo naše stranke je seveda: kam?

Kam bi šel na dopust/izlet?

Bi lahko izpostavila kakšno odlično turistično zgodbo o uspehu, po kateri bi se lahko zgledovali?

Nina Knez: Zgodba GoOptija – geniji iz matematike, ki so v zelo kratkem času generirali ogromne dobičke in osvojili tudi tuje trge.

Potem še seveda iz naših krajev – zgodba o ogromnem uspehu družine Perger in njihove medičarske dejavnosti (prodajajo arabskim princem, prisotni so v trgovini Herolds in na vseh evropskih trgih).

Pa mogoče še zgodba Štruclovih, Aneja in Dixija – njega zdaj vsi poznajo, saj je postal pojem gorskega kolesarjenja. V Jamnici vsako leto gosti kolesarje iz vsega sveta in ima ogromno uspešnih projektov.

Motivacija

Bila si ena izmed udeleženk dogodka 500 podjetnic leta 2015. Kaj lahko poveš o tej izkušnji? Te je katera izmed udeleženk še posebej navdušila, motivirala?

Nina Knez: Dogodek je zanimiv, da ga enkrat doživiš. Veliko novega sicer nisem izvedela in tudi mreženje ni tako učinkovito, saj je dogodek v zadnjem času postal prevelik. V enem prostoru je enostavno preveč podjetnic in niti ne veš več, s kom bi se pomrežil. Najbolj sta mi v spominu ostala F&B Acrobatics in g. Alen Kobilica.

Od kod črpaš navdih? Kdo ali kaj predstavlja tvoj vir motivacije?

Nina Knez: Mislim, da je vsak dan nekaj drugega. Mogoče me najbolj res navdihujejo naša prelepa Koroška in njeni gozdovi. Čeprav me včasih zelo motivirajo tudi družina in tudi prijatelji. Najbolj pa me naprej vleče moj optimizem in vera, da bo že vse dobro. In tudi prepričanje, ki sem ga prevzela od staršev, da je trdo delo nagrajeno.

Priporočaj mi knjigo iz področja osebne rasti ali podjetništva, ki jo je nujno potrebno prebrati.

Nina Knez: Paulo Coelho: Alkimist.

Ali obstaja kakšen motivacijski citat, po katerem živiš? Imaš svojega najljubšega? Morda še zaključna misel?

Nina Knez: Vse je tako, kot mora biti.




Povezane novice

13 jan

Drava Festival 2017

12. maj-16. julij 2017
preberi več

18 maj

Picikl

Kot prvo ter največje mesto na Koroškem imajo tudi Ravne na Koroškem svojo izposojo mestnih koles - imenuje se PICIKL!
preberi več

17 maj

Pravljična vas na Lešah

Kjer pravljična bitja še živijo!
preberi več

17 maj

Vodni park Radlje ob Dravi

Prvi biološki bazen v Sloveniji!
preberi več

21 dec

Zeleno okno

Zeleni turizem - turizem za vse!
preberi več

Povezane ponudbe

Celodnevni izlet

»Streha Koroške« vabi

Sedaj se začne raziskovanje s pomočjo naših različnih paketov!

Izlet
že od 21,00 € € / osebo
Celodnevni izlet

Bolj Koroško ne gre...

Tina in Lovro vabita za mizo!

Izlet
že za 42,00 € € / osebo
Celodnevni izlet

Čebelarska Koroška

Kako čebelarijo na Koroškem!

Izlet
že za 31,00 € € / osebo
Turistična agencija Kareta - logotip
Turistična agencija s srcem.